Ale wina spoczywa w nie właściwie przeprowadzonych naprawach. Co ile km był wymieniany olej oraz jakiej marki był.
Zgodnie z okresami przeglądu, wszystkie przeglądy w ASO. Mobil1 albo Castrol.
Ale w trybie LL można przejechać nawet 30kkm bez wymiany !
To jest norma marketingowa, bo jak by wyglądał vag jeśli by kazał wymieniać olej co 15tyś km, przecież to nie ekoterorystyczne w dzisiajszych czasach. Ale należało by przy tym też po 5latach i 200tyś km oddać zużyte auto na złom i iść do salonu po nowe za 25tyś euro, tak jak to robi europejczyk z wynagrodzeniem 4-5tyś euro na osobę.
Ci co już na normie LL zjedli zęby (z napędu pompu olejowej) i pościerali wałki, mogli by coś więcej napisać.
Wtrącę się do dyskusji... misiek^wro, uważasz, że wiesz lepiej jaki wlać olej do silnika niż ktoś kto go zaprojektował?
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
dominik9420, uważam, że kierowca MUSI MYŚLEĆ co wlewa do silnika i co wlewa do baku.
Jeśli chcesz wlewać bezmyślnie Castrola co 15 czy 30 tysięcy do swojego BFQ - ja Ci nie stoje na przeszkodzie. Uwazam jednak, że robiac 240 tysiecy poprzednim TDI, 40 tysiecy obecnym TDI i pewnie kolejne 200 tysiecy nastepnym TSI mam prawo do posiadania wlasnego zdania i wlasnych preferencji odnosnie wymiany oleju w swoim badz co badz samochodzie, za ktorego serwis i czesci eksploatacyjne place ja, a nie projektanci silnika.
Projektant silnika ma obecnie za zadanie zaprojektowac tak silnik, abys przejechal nim bezawaryjnie 100-200 tysiecy i wrocil po nowe auto do serwisu ... User takiego silnika ma za zadanie tak o niego dbac, aby przejechac tym silnikiem 500 tysiecy i kazac serwisowi cmoknac sie dupe.
[ Dodano: Pon 17 Wrz, 12 23:37 ]
O tak jakby coś pod ten wątek - silnik wymieniony na nowy przy 120 tysiach
Sorry, ale to są oleje dobre do jednostek bez turbawek ... frytki mozna na nich conajwyzej smażyć
A na jakiej podstawie tak twierdzisz "znawco" ? Nic nie jest napisane oprócz nazwy - ani typu minerał/syntentyk, ani jakości SD/SM, ani lepkości 5W-30 czy 20W-40, ani norm - ale jest nieomylna prawda "frytki można na nich co najwyżej smażyć". Gdybyś przypadkiem nie wiedział to Mobil 1 5W-30 ESP spełnia zarówno normę VW 502.00 (benzynowe TSI) jak i normę VW 504.00/507.00 (TDI) i jest przeznaczony do silników z DPF o wydłużonym okresie między przeglądami czyli tzw. Long Life.
rezon, to go lej i dalej mnie wyzywaj, a jak Ci się silnik wysra, to pisz od razu do producenta uber oleju.
Poczytaj drogi juserze zamieszczone testy, porównaj i przeanalizuj. Wszystko jest dla ludzi.
Skoro uważasz, że nie licza się żadne parametry oleju poza normą, czemu nie zalejesz Helixa Platinuma GM'a czy innego scierwa? Masz twarde jajka - to zalej na 30 tysięcy taki wynalazek.
Nie uważam się za znawce ... Nie uważam się za wyrocznie. Jednakże osoby, które nie przyjęły postawy buntowniczo-polskiej tylko posłuchały moich rad ( bo nie jątrze i nikomu o dziwo źle nie życze - nawet nikogo nie chce naciągnać, bo na tym nie zarabiam ) jeździły swoimi autami bezawaryjnie. Nigdy nie słyszałem, by ktos kto lał motula marudził mi na silnik. Mój wujaszek miał 1.8 TSI i miał w dupie moje słowa - obecnie 1.8 TSI sprzedał, bo silnik psuł się na potęgę i spalał hektolitry oleju. Znajomy w 2.0 TSI lał z początku Motula, teraz amsoila - wskaźnik przebiegu -112 tysiecy, auta nic nie boli.
Znajomy z 1.6 TDI leje od początku motula, generalnie 3 auto ( 3ci golf TDI, w przerwie było A4 TDI ) - rónież motor go nie boli.
Tyle odnośnie referencji czemu warto olać Castrola - o Mobilu się nie wypowiadam, jest o niebo lepszy od Castrolaka na fryturę, ale ... znacznie gorszy od Motula, Amsoila czy Valvo - ale że jestem "zanwca" to sie nie wpierdalam Wam w co lejecie, lejcie co chcecie i co ile chcecie - ja bede zmieniał co 10 tysiecy, zlewki sprzedawał za browarka znajomemu do palenia w swoim kominku "zimowym" i miał w d... serwis silnika.
To że niektórych boli wymiana oleju przez innych razem z filtrami co 10 tysiecy km to chyba nigdy tego nie zrozumiem
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Tyle odnośnie referencji czemu warto olać Castrola - o Mobilu się nie wypowiadam, jest o niebo lepszy od Castrolaka na fryturę, ale ... znacznie gorszy od Motula, Amsoila czy Valvo - ale że jestem "zanwca" to sie nie wpierdalam Wam w co lejecie, lejcie co chcecie i co ile chcecie - ja bede zmieniał co 10 tysiecy, zlewki sprzedawał za browarka znajomemu do palenia w swoim kominku "zimowym" i miał w d... serwis silnika.
To że niektórych boli wymiana oleju przez innych razem z filtrami co 10 tysiecy km to chyba nigdy tego nie zrozumiem
Popieram. To indywidualna decyzja i osobiście bliżej mi do zdania Miśka - co 15 tys olej będę zmieniał, a na przeglądy co 30 po pieczątkę jeździł.
Nie ciskaj się bo nie masz o co. Będę lał olej taki, jaki będę uważał za stosowne. Przejechałem trochę więcej km i z różnymi silnikami, olejami, itd. i nigdy żaden motor z powodu oleju u mnie nie kulał. Nigdy też na podstawie samej nazwy nie oceniałem oleju. Na tak wychwalanym przez ciebie Motulu 504/507 też przejeździłem 100kkm, zmieniłem na ostatnie 60kkm na Mobila 5W-30 i jakoś specjalnych różnic między nimi nie widzę - ani latem, ani zimą. Jest znacznie łatwiej dostępny i można go lać też do benzynowych - w przeciwieństwie do Motula, co w związku z kolejnym samochodem było główną przyczyną zmiany. Po 155kkm TDI dalej jeździ, turbina dmucha, nie zapycha się EGR i w ogóle nic się nie dzieje. Silnik jest czysty w środku. "A mój wujaszek..." takie bajki to dzieciom na dobranoc. Na awarię silnika ma tak wiele rzeczy wpływ, że olej to jest tylko jedną z nich i nie najważniejszą. To tak jakby ktoś napisał, że 2.0TDI to padały z powodu zalewania słabym olejem - a nie przypadkiem wadliwej konstrukcji zabieraka pompy oleju czy wad konstrukcyjnych głowic. 1.8TSI też miały długo problemy z napinaczem łańcucha i mogłeś lać "święty olej" i nic by to nie pomogło. Jak chcesz jeszcze lepiej się czuć to możesz kupić sobie http://www.millersoils.pl/wp-content...GLIFE-5W30.pdf i pisać, że każdemu padnie silnik jak nie będzie jeździł na jedynym słusznym oleju. Jak przejedziesz jeszcze 1Mkm to pogadamy jak równy z równym.
ja powiem tyle na zime sprawa jasna wrzucamy różne oleje do zamrażarki i i sprawdzamy płynność. ale latem hmmmm...
Wiem skoczycie na mnie ale to głównie granica płynności decyduje zimą o smarowaniu a latem UFF temat rzeka...
Osobiście mam kolege który mówi iż oleje dedykowane do fordów pochodzą z fabryki mobila , a na domiar tego mówi iz oleje dedykowane np do miasta np mobil City to kupa z jednej beczki co mobil 10w40. A pracował na składzie z olejami i był dystrybutorem...
Oczywiście tez mówi iż oleje syntetyczne mobila sa bardzo dobre i tego nie negowal nigdy ... ale zawsze jest to ale...
No dobra, dyskusja rozkręciła się, autor tematu został niejawnie zabity tematem olejów i tyle...
Osobiści także mam wątpliwości co do olejów proponowanych w ASO... ale jeszcze większe wątpliwości mam do tego, że jeśli coś się wywali to NIE ich olej będzie pierwszym powodem dla odmówienia naprawy w ramach gwarancji... Pisałem swego czasu do SAP w tej sprawie, jak to jest z gwarancją i własnym olejem. SAP pisał, że to decyzja ASO, ASO twierdziło, że SAP decyduje... Po środku jesteśmy my i prawo do walki nam pozostaje tylko jakim kosztem...
Co do samych awarii, aż dziw mnie bierze, że wcześniej nic się nie działo - jeszcze w czasie gwarancji.
Nikt Ci nie broni i nie nazywa Cie w zwiazku z tym znawcą.
Zamieszczone przez rezon
Przejechałem trochę więcej km i z różnymi silnikami, olejami, itd. i nigdy żaden motor z powodu oleju u mnie nie kulał.
Ojej, a to od kiedy ilość przejechanych kilometrów jest jakimkolwiek wyznacznikiem wiedzy nt olejów samochodowych tudzież skilla jazdy? Można zrobić 200 mkm bez kolizji jezdzac jak kapelusz, mozna zrobic i 400 kkm jezdzac jak szatan i zapinac kontre za kontra ...
Zamieszczone przez rezon
Nigdy też na podstawie samej nazwy nie oceniałem oleju.
Ja też nie. Dla mnie liczy się w jakich temp. minusowych moge zrobic bezpieczny rozruch oraz jak dlugo moge jechac 190km/h autostrada bez szkody dla oleju, a pozniej dla silnika.
Zamieszczone przez rezon
"A mój wujaszek..." takie bajki to dzieciom na dobranoc
Masz racje, koń jaki jest każdy widzi, ale po co od razu się z nim kopać.
SAE klasa lepkości: 5W30
Ciężar właściwy przy 150C 0,853
Lepkość kinematyczna przy 1000C 11,3 cSt
Lepkość kinematycza przy 400C 69 cSt
Indeks lepkości 158
Temperatura krzepnięcia <-300C
Temperatura zapłonu >2000C
Lepkość na zimno przy -300C 6,600 cP max
Przeczytaj zatem sobie parametry Amsoila ... i to nie LL>
AdamB,
Przestan brac kazdy moj rozpis osobiscie. Dla mnie castrol to krzywda dla auta - i tej opinii nic nie zmieni.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Jak już jestesmy przy olejach, jeżeli autor miał zalewany castrol co 30kkm to życze powodzenia, ogólnie wymiana oleju co 30kkm to dla mnie nie do wiary, ostatnio rozmawiałem z gościem co jeździ nową laguną i pytam sie go co ile wymienia olej a ten mówi że co 30kkm, pytam sie czy nie szkoda mu silnika a ten mi na to że skoro producent silnika tak przewiduje to jest ok, cycki mi opadły :roll:
Ole traci już właściwości już od około 12kkm w zalezności od rodzaju i marki oleju a gdzie tam jeszcze do 30kkm?
Myslę że olej wymieniany max przy 10kkm jaki by nie był to powinien ochronić silnik, gorzej w zimie przy dużych mrozach, wtedy jakość oleju ma wieksze znaczenie.
Do autora, przyglądnij się dokładnie temu rozrządowi tylko broń boże w ASO :lol:
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Nikt Ci nie broni i nie nazywa Cie w zwiazku z tym znawcą.
Jak ktoś na podstawie samej nazwy oleju Castrol/Mobil pisze, że nadają się tylko do frytek , a zalewających Castrola uważa za bezmyślnych to musi się "znać" na temacie.
Zamieszczone przez Salt
piramida, w jakim sensie mam się przyjrzeć rozrządowi? Co sprawdzić?
napinacz łańcucha. Bywały też problemy z samymi łańcuchami - potrafiły się nieco ponad normę naciągać i problem gotowy.
BTW odnośnie jakości oleju - jak się ktoś fascynuje parametrami - dlaczego klasa 504/507 VW nie jest zalecana do silników V10 tego producenta tylko należy stosować "gorsze" oleje? Za dobry też szkodzi...
Dział marketingu chciał zrobić silnik z bezobsługowym rozrządem, a dział księgowy chciał aby, ten rozrząd kosztował tyle co pasek, dodatkowo zrobili co 30tyś wymianę oleju, i katastrofa gotowa.
Salt,
podzwoń po mechanikach tylko takich którzy już rozbierali TSI takich jest niestety jeszcze mało.W grupie SEAT, AUDI silnik TSI był wcześniej bardziej popularny. Zabierz auto na lawecie i niech sprawdzą łańcuch czy nie przeskoczył.
Niestety jest to silnik "kolizyjny" i kręcenie go może doprowadzić to tego że tłok uderzy w zawory, co kończy się przeważnie wymianą silnika.A jak ju będą rozbierali silnik to niech założą nowy rozrząd. Niestety za "stówkę" tego nie zrobisz.
Komentarz