[O2] 1.8 TSI 160 KM CDAA - koszmar się rozpoczął.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian_M26
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1823
    • Superb II (3T4)

    #26
    Zamieszczone przez Psycho Dad
    Zamieszczone przez Salt
    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    Ale wina spoczywa w nie właściwie przeprowadzonych naprawach. Co ile km był wymieniany olej oraz jakiej marki był.
    Zgodnie z okresami przeglądu, wszystkie przeglądy w ASO. Mobil1 albo Castrol.
    Ale w trybie LL można przejechać nawet 30kkm bez wymiany !
    To jest norma marketingowa, bo jak by wyglądał vag jeśli by kazał wymieniać olej co 15tyś km, przecież to nie ekoterorystyczne w dzisiajszych czasach. Ale należało by przy tym też po 5latach i 200tyś km oddać zużyte auto na złom i iść do salonu po nowe za 25tyś euro, tak jak to robi europejczyk z wynagrodzeniem 4-5tyś euro na osobę.

    Ci co już na normie LL zjedli zęby (z napędu pompu olejowej) i pościerali wałki, mogli by coś więcej napisać.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz

    • dominik9420
      L&K
      • 2012
      • 1136

      #27
      Wtrącę się do dyskusji... misiek^wro, uważasz, że wiesz lepiej jaki wlać olej do silnika niż ktoś kto go zaprojektował?
      Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
      Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
      Pozdrawiam i Szerokości!
      Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
      http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

      Komentarz

      • misiek^wro
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8321

        #28
        dominik9420, uważam, że kierowca MUSI MYŚLEĆ co wlewa do silnika i co wlewa do baku.

        Jeśli chcesz wlewać bezmyślnie Castrola co 15 czy 30 tysięcy do swojego BFQ - ja Ci nie stoje na przeszkodzie. Uwazam jednak, że robiac 240 tysiecy poprzednim TDI, 40 tysiecy obecnym TDI i pewnie kolejne 200 tysiecy nastepnym TSI mam prawo do posiadania wlasnego zdania i wlasnych preferencji odnosnie wymiany oleju w swoim badz co badz samochodzie, za ktorego serwis i czesci eksploatacyjne place ja, a nie projektanci silnika.

        Projektant silnika ma obecnie za zadanie zaprojektowac tak silnik, abys przejechal nim bezawaryjnie 100-200 tysiecy i wrocil po nowe auto do serwisu ... User takiego silnika ma za zadanie tak o niego dbac, aby przejechac tym silnikiem 500 tysiecy i kazac serwisowi cmoknac sie dupe.

        [ Dodano: Pon 17 Wrz, 12 23:37 ]
        O tak jakby coś pod ten wątek - silnik wymieniony na nowy przy 120 tysiach

        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          Zamieszczone przez misiek^wro
          Sorry, ale to są oleje dobre do jednostek bez turbawek ... frytki mozna na nich conajwyzej smażyć
          A na jakiej podstawie tak twierdzisz "znawco" ? Nic nie jest napisane oprócz nazwy - ani typu minerał/syntentyk, ani jakości SD/SM, ani lepkości 5W-30 czy 20W-40, ani norm - ale jest nieomylna prawda "frytki można na nich co najwyżej smażyć". Gdybyś przypadkiem nie wiedział to Mobil 1 5W-30 ESP spełnia zarówno normę VW 502.00 (benzynowe TSI) jak i normę VW 504.00/507.00 (TDI) i jest przeznaczony do silników z DPF o wydłużonym okresie między przeglądami czyli tzw. Long Life.

          Komentarz

          • misiek^wro
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8321

            #30
            rezon, to go lej i dalej mnie wyzywaj, a jak Ci się silnik wysra, to pisz od razu do producenta uber oleju.

            Poczytaj drogi juserze zamieszczone testy, porównaj i przeanalizuj. Wszystko jest dla ludzi.

            Skoro uważasz, że nie licza się żadne parametry oleju poza normą, czemu nie zalejesz Helixa Platinuma GM'a czy innego scierwa? Masz twarde jajka - to zalej na 30 tysięcy taki wynalazek.

            Nie uważam się za znawce ... Nie uważam się za wyrocznie. Jednakże osoby, które nie przyjęły postawy buntowniczo-polskiej tylko posłuchały moich rad ( bo nie jątrze i nikomu o dziwo źle nie życze - nawet nikogo nie chce naciągnać, bo na tym nie zarabiam ) jeździły swoimi autami bezawaryjnie. Nigdy nie słyszałem, by ktos kto lał motula marudził mi na silnik. Mój wujaszek miał 1.8 TSI i miał w dupie moje słowa - obecnie 1.8 TSI sprzedał, bo silnik psuł się na potęgę i spalał hektolitry oleju. Znajomy w 2.0 TSI lał z początku Motula, teraz amsoila - wskaźnik przebiegu -112 tysiecy, auta nic nie boli.
            Znajomy z 1.6 TDI leje od początku motula, generalnie 3 auto ( 3ci golf TDI, w przerwie było A4 TDI ) - rónież motor go nie boli.

            Tyle odnośnie referencji czemu warto olać Castrola - o Mobilu się nie wypowiadam, jest o niebo lepszy od Castrolaka na fryturę, ale ... znacznie gorszy od Motula, Amsoila czy Valvo - ale że jestem "zanwca" to sie nie wpierdalam Wam w co lejecie, lejcie co chcecie i co ile chcecie - ja bede zmieniał co 10 tysiecy, zlewki sprzedawał za browarka znajomemu do palenia w swoim kominku "zimowym" i miał w d... serwis silnika.

            To że niektórych boli wymiana oleju przez innych razem z filtrami co 10 tysiecy km to chyba nigdy tego nie zrozumiem
            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


            Komentarz

            • dato
              L&K
              • 2012
              • 1431

              #31
              Zamieszczone przez misiek^wro
              Tyle odnośnie referencji czemu warto olać Castrola - o Mobilu się nie wypowiadam, jest o niebo lepszy od Castrolaka na fryturę, ale ... znacznie gorszy od Motula, Amsoila czy Valvo - ale że jestem "zanwca" to sie nie wpierdalam Wam w co lejecie, lejcie co chcecie i co ile chcecie - ja bede zmieniał co 10 tysiecy, zlewki sprzedawał za browarka znajomemu do palenia w swoim kominku "zimowym" i miał w d... serwis silnika.
              To że niektórych boli wymiana oleju przez innych razem z filtrami co 10 tysiecy km to chyba nigdy tego nie zrozumiem
              Popieram. To indywidualna decyzja i osobiście bliżej mi do zdania Miśka - co 15 tys olej będę zmieniał, a na przeglądy co 30 po pieczątkę jeździł.

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Nie ciskaj się bo nie masz o co. Będę lał olej taki, jaki będę uważał za stosowne. Przejechałem trochę więcej km i z różnymi silnikami, olejami, itd. i nigdy żaden motor z powodu oleju u mnie nie kulał. Nigdy też na podstawie samej nazwy nie oceniałem oleju. Na tak wychwalanym przez ciebie Motulu 504/507 też przejeździłem 100kkm, zmieniłem na ostatnie 60kkm na Mobila 5W-30 i jakoś specjalnych różnic między nimi nie widzę - ani latem, ani zimą. Jest znacznie łatwiej dostępny i można go lać też do benzynowych - w przeciwieństwie do Motula, co w związku z kolejnym samochodem było główną przyczyną zmiany. Po 155kkm TDI dalej jeździ, turbina dmucha, nie zapycha się EGR i w ogóle nic się nie dzieje. Silnik jest czysty w środku. "A mój wujaszek..." takie bajki to dzieciom na dobranoc. Na awarię silnika ma tak wiele rzeczy wpływ, że olej to jest tylko jedną z nich i nie najważniejszą. To tak jakby ktoś napisał, że 2.0TDI to padały z powodu zalewania słabym olejem - a nie przypadkiem wadliwej konstrukcji zabieraka pompy oleju czy wad konstrukcyjnych głowic. 1.8TSI też miały długo problemy z napinaczem łańcucha i mogłeś lać "święty olej" i nic by to nie pomogło. Jak chcesz jeszcze lepiej się czuć to możesz kupić sobie http://www.millersoils.pl/wp-content...GLIFE-5W30.pdf i pisać, że każdemu padnie silnik jak nie będzie jeździł na jedynym słusznym oleju. Jak przejedziesz jeszcze 1Mkm to pogadamy jak równy z równym.

                Komentarz

                • richi9
                  Rider
                  • 2011
                  • 427

                  #33
                  ja powiem tyle na zime sprawa jasna wrzucamy różne oleje do zamrażarki i i sprawdzamy płynność. ale latem hmmmm...
                  Wiem skoczycie na mnie ale to głównie granica płynności decyduje zimą o smarowaniu a latem UFF temat rzeka...
                  Osobiście mam kolege który mówi iż oleje dedykowane do fordów pochodzą z fabryki mobila , a na domiar tego mówi iz oleje dedykowane np do miasta np mobil City to kupa z jednej beczki co mobil 10w40. A pracował na składzie z olejami i był dystrybutorem...
                  Oczywiście tez mówi iż oleje syntetyczne mobila sa bardzo dobre i tego nie negowal nigdy ... ale zawsze jest to ale...

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez misiek^wro
                    Poczytaj drogi juserze zamieszczone testy, porównaj i przeanalizuj. Wszystko jest dla ludzi.
                    poczytałem ze zrozumieniem - porównanie 10W30 syntetyk i 10W-40 syntetyków i półsyntetyków to piękny "chłyt" marketingowy, a nie rzetelny test.

                    Komentarz

                    • iFi
                      Elegance
                      • 2012
                      • 906

                      #35
                      No dobra, dyskusja rozkręciła się, autor tematu został niejawnie zabity tematem olejów i tyle...

                      Osobiści także mam wątpliwości co do olejów proponowanych w ASO... ale jeszcze większe wątpliwości mam do tego, że jeśli coś się wywali to NIE ich olej będzie pierwszym powodem dla odmówienia naprawy w ramach gwarancji... Pisałem swego czasu do SAP w tej sprawie, jak to jest z gwarancją i własnym olejem. SAP pisał, że to decyzja ASO, ASO twierdziło, że SAP decyduje... Po środku jesteśmy my i prawo do walki nam pozostaje tylko jakim kosztem...

                      Co do samych awarii, aż dziw mnie bierze, że wcześniej nic się nie działo - jeszcze w czasie gwarancji.

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8039
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez misiek^wro
                        Jeśli chcesz wlewać bezmyślnie Castrola
                        Chyba trochę przesadziłeś, nie obrażaj ludzi :wink: Nie wiem z kim masz do czynienia, ale osobiście ja nic nie leję bezmyślnie do swojego auta :wink:
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • pascal
                          Rider
                          • 2009
                          • 510
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #37
                          to moze 5w-40 lac do tsi?

                          Komentarz

                          • TomekRs
                            RS
                            • 2011
                            • 1670

                            #38
                            Lepiej jednak wrocic do tego co z tym silnikiem jest nie tak, a nie klocic sie o olej.

                            Komentarz

                            • misiek^wro
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8321

                              #39
                              Zamieszczone przez rezon
                              Będę lał olej taki, jaki będę uważał za stosowne.
                              Nikt Ci nie broni i nie nazywa Cie w zwiazku z tym znawcą.

                              Zamieszczone przez rezon
                              Przejechałem trochę więcej km i z różnymi silnikami, olejami, itd. i nigdy żaden motor z powodu oleju u mnie nie kulał.
                              Ojej, a to od kiedy ilość przejechanych kilometrów jest jakimkolwiek wyznacznikiem wiedzy nt olejów samochodowych tudzież skilla jazdy? Można zrobić 200 mkm bez kolizji jezdzac jak kapelusz, mozna zrobic i 400 kkm jezdzac jak szatan i zapinac kontre za kontra ...

                              Zamieszczone przez rezon
                              Nigdy też na podstawie samej nazwy nie oceniałem oleju.
                              Ja też nie. Dla mnie liczy się w jakich temp. minusowych moge zrobic bezpieczny rozruch oraz jak dlugo moge jechac 190km/h autostrada bez szkody dla oleju, a pozniej dla silnika.

                              Zamieszczone przez rezon
                              "A mój wujaszek..." takie bajki to dzieciom na dobranoc
                              Masz racje, koń jaki jest każdy widzi, ale po co od razu się z nim kopać.

                              Zamieszczone przez rezon
                              Jak chcesz jeszcze lepiej się czuć to możesz kupić sobie http://www.millersoils.pl...NGLIFE-5W30.pdf
                              SAE klasa lepkości: 5W30
                              Ciężar właściwy przy 150C 0,853
                              Lepkość kinematyczna przy 1000C 11,3 cSt
                              Lepkość kinematycza przy 400C 69 cSt
                              Indeks lepkości 158
                              Temperatura krzepnięcia <-300C
                              Temperatura zapłonu >2000C
                              Lepkość na zimno przy -300C 6,600 cP max


                              Przeczytaj zatem sobie parametry Amsoila ... i to nie LL>

                              AdamB,

                              Przestan brac kazdy moj rozpis osobiscie. Dla mnie castrol to krzywda dla auta - i tej opinii nic nie zmieni.
                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #40
                                Jak już jestesmy przy olejach, jeżeli autor miał zalewany castrol co 30kkm to życze powodzenia, ogólnie wymiana oleju co 30kkm to dla mnie nie do wiary, ostatnio rozmawiałem z gościem co jeździ nową laguną i pytam sie go co ile wymienia olej a ten mówi że co 30kkm, pytam sie czy nie szkoda mu silnika a ten mi na to że skoro producent silnika tak przewiduje to jest ok, cycki mi opadły :roll:
                                Ole traci już właściwości już od około 12kkm w zalezności od rodzaju i marki oleju a gdzie tam jeszcze do 30kkm?

                                Myslę że olej wymieniany max przy 10kkm jaki by nie był to powinien ochronić silnik, gorzej w zimie przy dużych mrozach, wtedy jakość oleju ma wieksze znaczenie.

                                Do autora, przyglądnij się dokładnie temu rozrządowi tylko broń boże w ASO :lol:
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • Salt
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 178

                                  #41
                                  Odnoszę wrażenie, że niekoniecznie o taką dyskusję mi chodziło... Czemu się tak atakujecie???

                                  piramida, w jakim sensie mam się przyjrzeć rozrządowi? Co sprawdzić?
                                  andrzejwojnar.pl
                                  alchemiaswiatla.blogspot.com

                                  Komentarz

                                  • dominik9420
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1136

                                    #42
                                    Zamieszczone przez misiek^wro
                                    O tak jakby coś pod ten wątek - silnik wymieniony na nowy przy 120 tysiach
                                    Miłej lektury misiek....
                                    Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                    Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                    Pozdrawiam i Szerokości!
                                    Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                    http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                    Komentarz

                                    • Wally
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 3796
                                      • Volkswagen

                                      #43
                                      Panowie to nie wątek o olejach tylko o problemie Salt
                                      przypominając :

                                      Pytanie - czy ktoś się spotkał z podobnymi objawami. Jakieś rady?
                                      a nie o tym kto ma większego ch.ja i jaki olej leje...
                                      Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

                                      => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
                                      => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
                                      => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
                                      "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

                                      Komentarz

                                      • dominik9420
                                        L&K
                                        • 2012
                                        • 1136

                                        #44
                                        Salt, Myślę, że To powinno Ciebie zainteresować.
                                        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                        Pozdrawiam i Szerokości!
                                        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                        Komentarz

                                        • rezon
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 1894
                                          • Volvo
                                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez misiek^wro
                                          Nikt Ci nie broni i nie nazywa Cie w zwiazku z tym znawcą.
                                          Jak ktoś na podstawie samej nazwy oleju Castrol/Mobil pisze, że nadają się tylko do frytek , a zalewających Castrola uważa za bezmyślnych to musi się "znać" na temacie.
                                          Zamieszczone przez Salt
                                          piramida, w jakim sensie mam się przyjrzeć rozrządowi? Co sprawdzić?
                                          napinacz łańcucha. Bywały też problemy z samymi łańcuchami - potrafiły się nieco ponad normę naciągać i problem gotowy.
                                          BTW odnośnie jakości oleju - jak się ktoś fascynuje parametrami - dlaczego klasa 504/507 VW nie jest zalecana do silników V10 tego producenta tylko należy stosować "gorsze" oleje? Za dobry też szkodzi...

                                          Komentarz

                                          • Sebastian_M26
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1823
                                            • Superb II (3T4)

                                            #46
                                            Norma 504/507 to norma ekonomiczno-ekologiczna pozwalająca w jakiś tam sposób dotrwać silnikowi do założonych 150-200tyś km przez dział marketingowy.
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz

                                            • Salt
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 178

                                              #47
                                              Jeśli mogę jako autor wątku prosić - skończcie dyskusję o oleju...
                                              andrzejwojnar.pl
                                              alchemiaswiatla.blogspot.com

                                              Komentarz

                                              • Sebastian_M26
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1823
                                                • Superb II (3T4)

                                                #48
                                                Dział marketingu chciał zrobić silnik z bezobsługowym rozrządem, a dział księgowy chciał aby, ten rozrząd kosztował tyle co pasek, dodatkowo zrobili co 30tyś wymianę oleju, i katastrofa gotowa.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz

                                                • AdamB
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 8039
                                                  • Octavia IV (NX3)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #49
                                                  Sebastian_M26, czyli księgowi to chodzące zło :szeroki_usmiech
                                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                  Komentarz

                                                  • Psycho Dad
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 629

                                                    #50
                                                    Salt,
                                                    podzwoń po mechanikach tylko takich którzy już rozbierali TSI takich jest niestety jeszcze mało.W grupie SEAT, AUDI silnik TSI był wcześniej bardziej popularny. Zabierz auto na lawecie i niech sprawdzą łańcuch czy nie przeskoczył.
                                                    Niestety jest to silnik "kolizyjny" i kręcenie go może doprowadzić to tego że tłok uderzy w zawory, co kończy się przeważnie wymianą silnika.A jak ju będą rozbierali silnik to niech założą nowy rozrząd. Niestety za "stówkę" tego nie zrobisz.
                                                    Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...